כירורג שד

ד"ר גיא אלעד מטפל בציפורן חודרנית תחת הרדמה מקומית באופן פרטי, מקצועי ובזמינות גבוהה.

עלות הייעוץ והטיפול - 900 ש"ח.

מטופלים המבוטחים בביטוח רפואי פרטי עשויים להיות זכאים להחזר כספי, בהתאם לתנאי הפוליסה.

ציפורן חודרנית

ציפורן חודרנית היא תופעה שכיחה הגורמת לסבל רב.

מצב זה מתרחש כאשר הציפורן צומחת וחודרת אל תוך העור שסביבה. חדירה זו מביאה לדלקת מקומית המתבטאת בכאב, נפיחות, אודם ולעתים בזיהום עם הפרשה מוגלתית, דימום וצמיחת עור עודף. המחלה שכיחה בעיקר בבוהן כף הרגל אך יכולה להופיע גם באצבעות אחרות.

סיבות וגורמי סיכון

ציפורן חודרנית נגרמת ע"י גזירה לא נאותה של הציפורן. גזירה לא נכונה עלולה לגרום לציפורן לחדור אל העור הסמוך.

סיבות נוספות כוללות נעליים, גרביים או גרביונים לוחצים, טראומה לבהונות, הזעת יתר ברגליים ומחלות הגורמות לבצקת או נפיחות באצבע כגון השמנת יתר, סכרת, הפרעות הורמונאליות, אי ספיקת לב או מחלת כליות.

חומרת המחלה

נהוג לחלק את חומרת המחלה ל-3 שלבים:

1. דרגה קלה – מתייצגת עם נפיחות ואודם, בצקת וכאב במגע.

2. דרגה בינונית – נפיחות וסימני זיהום, הפרשה מוגלתית.

3. דרגה חמורה – דלקת כרונית עם יצירה של רקמה פראית.

הזנחה של הציפורן בשלבים מוקדמים עלולה להביא להחמרה במחלה ולסיבוכים.

טיפול

הטיפול בציפורן חודרנית מתחלק לטיפול שמרני ולטיפול ניתוחי.

הטיפול השמרני אפשרי במקרה של מחלה בחומרה קלה. בטיפול זה מומלץ להשרות את האצבע במים חמים וסבון 3-4 פעמים ביממה ולמרוח משחה אנטיביוטית עם סטרואידים על מנת למנוע תהליך זיהומי ולהקטין את התהליך הדלקתי.  טיפול זה נמשך ימים-שבועות עד להחלמה.

הטיפול הניתוחי נועד למקרים קשים או כאלו שלא הגיבו לטיפול שמרני.

הפרוצדורה אורכת מספר דקות ומבוצעת תחת הרדמה מקומית ע"י חומר אלחוש המוזרק בצידי האצבע. ברוב המקרים מסירים את שולי הציפורן לכל אורכה. את שורש הציפורן שחסרה צורבים בחומר כימי (Phenol), לייזר או בחשמל על מנת למנוע צמיחה מחודשת של הציפורן החודרנית. בתום הטיפול נהוג למרוח משחה אנטיביוטית על האיזור שטופל ולשמור על הגיינת הרגל ע"י שטיפות במים וסבון וחבישת האצבע.

פרוגנוזה

במקרים קלים של ציפורן חודרנית מעל 70% יחלימו בטיפול שמרני. השאר יידרשו לטיפולים יותר אגרסיבים.

ציפורן חודרנית ידועה כמחלה עם אחוזי חזרה גבוהים, מעל 60% ברוב הטיפולים. מחקרים מצאו שטיפול ניתוחי עם צריבה בפנול מפחית את אחוזי החזרה לכ-10%.

מניעה

הדרך הנכונה ביותר לא לסבול מציפורן חודרנית היא למנוע את הווצרותה.

על מנת למנוע היווצרות ציפורן חודרנית יש להקפיד על הגנה ועל נעליים נוחות ולא לוחצות.

בנוסף, יש להקפיד על גזירה נכונה של הציפורניים - בקו ישר ומעבר לגבולות העור.

הקפדה על הכללים תוכל למנוע חדירה ראשונית של הציפורן אל העור סביבה או למנוע הופעה חוזרת לאחר טיפול

ד"ר גיא אלעד, רופא מומחה בכירורגיה, ס. מנהל מחלקת כירורגית א' במרכז הרפואי מאיר.

במרפאה הפרטית מתבצעת בדיקת כירורג ומעקב תקופתי.

עלות הייעוץ - 900 ש"ח (החזר או השתתפות  מחברות הביטוח הפרטיות)

ניתן ליצור קשר בווצאפ, בטלפון או השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם.

מרפאה

השומר 13 א', כפר סבא