מה זה בוטוקס?

בוטוקס או דיספורט הם שמות מסחריים של חומר בשם בוטולינום טוקסין המיוצר מחיידק בשם קולסטרידיום בוטולינום.

בשנים האחרונות השימוש בבוטוקס תופס תאוצה הן בתחום הקוסמטי והן בתחומים אחרים ברפואה.

במינונים קטנים הבוטוקס משמש כתרופה והוא בטוח לשימוש. השפעתו ממושכת אך לא תמידית.

איך הטיפול בבוטוקס עובד?

קצת פיזיולוגיה. כשאנחנו רוצים להזיז שריר, למשל להרים גבה או ללחוץ יד, המוח נותן הוראה לעצב לשחרר חומר בשם אצטילכולין. האצטילכולין משתחרר מהעצב ומגיע לשריר הסמוך אליו וגורם לפעילות מולקולרית אשר מובילה בסופו של דבר להתכווצות השריר.

הזרקת הבוטוקס מונעת את שחרור האצטילכולין ועי כך להרפיית השריר ולהעלמת הקמט.

לאילו מטרות משמש בוטוקס ברפואה?

בוטוקס בהזרקה משמש למגוון טיפולים רפואיים. ביניהם טיפול בהזעת יתר, במיגרנה, בפיסורה (סדק) אנאלית ובמחלות המלוות בהתכווצות שרירים בלתי רצונית דוגמת שיתוק מוחין, פזילה ועוד.

למה מיועד הבוטוקס ברפואה אסתטית?

זריקות הבוטוקס מיועדות להפחתה או העלמה של קמטי הבעה: בין הגבות, צידי העיניים והמצח.

כמו כן בעזרת הבוטוקס ניתן ”לפתוח את העין“- ע“י הרמת גבה, הרמת זווית הפה, מתיחת צוואר, החלקת הסנטר וכו‘.

כמה זמן נמשך האפקט?

השפעת הבוטוקס אינה מיידית ואת התוצאות מתחילים לראות ימים ספורים לאחר ההזרקה.

יש להמתין כשבוע מהטיפול עד לקבלת התוצאה הרצויה.

הבוטוקס הוא חומר טבעי שמתפרק בגוף ולכן האפקט לא נשאר לצמיתות.

השפעת הטיפול נמשכת 3-6 חודשים ויש לחזור על הטיפול 2-3 פעמים בשנה.

האם זריקות הבוטוקס בטוחות?

הטיפול בבוטוקס מאושר ע“י האיגוד האמריקאי, האירופאי והישראלי. השימוש בו בטוח כשמוזרק ע“י רופא מיומן.

תופעות הלוואי לרוב מקומיות וחולפות: כאב ורגישות, שטף דם, אדמומיות, כאב ראש, בחילה, צניחת עפעף.

לפני תחילת הטיפול נבחר את נקודות ההזרקה בקפידה ונמרח עליהן משחה מאלחשת. מחט ההזרקה היא דקיקה וצרה ביותר.

מנסיוני, רוב המטופלים מדווחים כי אינם חשים בכאב או שחשים בעיקצוץ קל.